D LANGKAWI 2011.

D LANGKAWI 2011.

Saturday, July 18, 2009

Ride For Relax.Ekspedisi Berbasikal Jelajah Baling Rakan Muda 09. 18.07.2009.

Hari ni kayuh kat Baling.Karnival rakan muda peringkat negeri kadah.Mula2 tu nak kayuh pi Peneng dgn Sokri..tiba2 anak suruh hantaq pi Baling ada lawan Tekwando..So aku buat keputusan pi baling...sebab lepas ni kena kerja siang malam...kilang nak Turn Around...biasanya pi pagi balik malam(anak pun dah tidoq) selama sebulan....sabtu/ahad pun kerja...Razif Baling pun ada hantar msg...kayuhan rakan muda...Aku menginap di Sri Baling resort(banyak lipas)...sebelum ni kayuhan Durian x leh nak pi...Hari ni memang best....(dapat Tshirt free)..boleh jumpa kawan2...offroad pun best....aku dok ikut belakang abg ly...tengok full sus...belajaq sikit2 dgn abg ly...Pas ni nak sambaq full sus lak...budget dah ada....Tunggu...











































































Saturday, July 11, 2009

Kayuhan Gerek Besi bersama orang umah,ke gunung jerai.11.07.2009.

Hari ni aku panjat Gunung dgn org umah...Sempena ulang tahun perkahwinan yg ke 12...Aku kayuh gerek anak aku...20kg kot...gear pun x leh nak adjust...tapi x pe...cuba dulu....Hajat org umah nak pi sampai menara...Aku ikut je..ingat nak kuar pukul 7am..tapi hujan...pukul 8am baru keluar...hujan renyai2....kayuh sampai pondok pertama kabus punyalah tebal...sampai pondok 2 hujan turun...Bat cal nak ikut panjat gunung..aku tunggu kat pondok no 3....kayuhan hari ni sampai kat pondok no 4 je...Hujan lebat..pukul 12 baru turun....sampai bawah hujan lagi...nampak nya niat org umah x kesampaian...ada masa nak panjat Gunung Lagi....
Bad test gerek besi.... Bad...



Kabus tebal... Kat pondok no 2....
Sram xo.... X boleh nak adjust...kayuh je...
Gerek anak aku...20kg je...




video video

Sunday, July 5, 2009

AKU DAH DAPAT LESEN GUNUNG JERAI. 5.7.2009.

KOSMO 7 julai.Anak2 abg Megat masuk kosmo...hari ni ada member kat tempat kerja bagitau ada berita tentang berbasikal kat Gunung Jerai..so balik kerja aku terus cari KOSMO....rupa2nya anak2 abg Megat....aku tumpang bangga....caya lah.....
Asalamaualaikum...hari ni aku dah dapat lesen...berkat semangat anak2 abg Megat & Razif maka aku sampai ke Puncak Gunung Jerai...sebelum ni aku dah lima kali naik gunung..cuma sampai Resort je...hari ni memang puas...ini adalah hadiah untuk hari jadi aku yg ke 45...02.07.1964...tahniah untuk semua yang sampai ke puncak gunung jerai... Dah lama x jumpa....

Cikgu,Saiful & Lan Mobil...tiap2 minggu panjat gunung....

Nayan & Razif....sorry la x dapat ikut...


Sokri dgn awek baru....

Saiful tengah adjust seat gerek fuad....







Gaya Raja Bukit...

Kalau sebuah gerek bawak naik rm 10.....



Baru darjah 6....





Tengah baca doa...




Untuk kawan2 semua aku dah dapat lesen....

Selamat sampai ke puncak Gunung Jerai...tahniah..

Cayala dek....

Member kita yg dua org tu....x reti2 nak kayuh...bila lagi...


Masa untuk downhill...