D LANGKAWI 2011.

D LANGKAWI 2011.

Monday, November 30, 2009

Cuti Hujung Minggu Kat Peneng.

Sempena cuti raya ni aku p Peneng dgn Kak Cik & Angah..biasalah Kedai Gerek..tengok perkembangan terkini..Kat KHS mcm biasa cuci mata je...pas tu p CCI kat sini aku tertarik kat rim STAN'Z ZTR notube.FLOW & OLYMPIC.Rim sepasang lebih kurang Rm 700.00.Kalau pasang dgn HOPE PRO 2 HUB memang cun.Gerek kat sebelah Giant Anthem X1 tu dgn set SRAM XX..perh...Kat CCI ni Banyak gerek jenama TREK..jumpa lagi...
Kak cik & Angah....



Gurun Jaya Offroad.

Dah lama x main offroad kat Gurun Jaya ni..Hari ni lepas gian...aku dgn member2 kat engineering p kayuh kat Gurun Jaya...semalam hujan ..hari ni mau tau la...ada 3 biji gerek giant yg baru beli ikut sekali...kayuhan ni sebelum raya dan raya ke 4...balik kerja kayuh dalam 1 jam je...janji kayuh..
Arid dgn aksi pro...
Wan Ter..mcm biasa je...
Pak Lah depan sekali...

Farid & Pak Lah.
Gaya Maco...

Yahoo....



video
video

Sunday, November 22, 2009

Monsoon Ride@Gunong Jerai.


Monsoon Ride @ Gunong Jerai...Bersama Tok Megat @ Gerek Gunong..Hari ni secara kebetulan aku p kayuh kat Gunong Jerai ingat kayuh sorang je tapi tengok2 ramainya....(34 org)rupa2nya Tok Megat And Gerek Gunong...alhamdulilah dapat gak aku joint kayuh.Cuaca hari ni mendung sebelum panjat Gunong..pas tu start hujan sampai atas....semua yg kayuh hari ni lencun...lama x main hujan seronok gak..yg sampai kat menara tu tahniah..yg sampai kat Resort tahniah gak...(tapi kalau sampai kat menara memang best) Kalau cuaca megizinkan aku rasa semua boleh sampai menara...nanti kita panjat lagi sampai menara....apa2 pun kopi tarik kat Resort tu perhhh....jumpa lagi...














video
video

Thursday, November 19, 2009

Kayuhan sepanjang minggu ni...Kayuh dgn geng gerek baru...

Sepanjang minggu ni aku kayuh dgn geng gerek baru...baru beli dan baru kayuh...Hari sabtu kayuh dgn Tat...panjat gunung....sampai gak pondok no 2...Tat dah kayuh 3 minggu kot...minggu pertama kayuh demam seminggu...dugaan...tapi sekarang sorang2 pun kayuh..cayalah...sebelum ni dengar Gunung Jerai pun takut...tapi sekarang dah seronok..kalau boleh balik kerja nak panjat gunong...Hari ahad aku kayuh dgn Tat,wan ter,hisham awang dan member dari NPK p Titi Hayun....dlm perjalanan gerek aku puncat kat selekoh kubur...tube yg ada pun size 1.25 ..hantam je...janji boleh kayuh...Hari ni sebelah petang aku sibuk melayan kawan2 aku kat kedai Ayong...nak cari gerek...Cuma Farid je yg berkenan dgn GIANT INOVA 2010...terus sambar..x banyak cerita...Cikgu fisol pun kabetulan ada kat sini...Hari Isnin Panjat Gunong dgn Farid dan Pak Ku...hari Rabu panjat lagi sampai gak pondok 1...hari kamis panjat lagi sampai pondok 1...aku balik kerja lewat hari ni...aku baru nak panjat gunong Farid dah turun...Janji kayuh..minggu ni je dah ada 3 gerek baru...bertambah lagi warga RCT...Seronok kayuh...
Farid Panjat Gunong Jerai..
Gerek Farid...
Gerek Pok nik....nanti leh kayuh bersama...
Kawan kita yg hensem ni pun dah beli gerek...nanti kita kayuh bersama...
Gerek aku puncat kat selekoh kubur..Titi Hayun..

Tat Isa panjat Gunong Jerai...Dah sampai pondik 2...cayalah...
Gerek Tat Isa..










Monday, November 9, 2009

D'Feringgi ride.bersama RCT 8/9.11.2009.

Aku memulakan kayuhan dari rumah di Gurun Jaya ke Batu Feringgi jarak hari pertama lebih kurang 120 km dan hari kedua 95 km.Member2 yg lain memulakan kayuhan dari SP.Lalok kayuh dari Bidong dgn aku.Aku keluar rumah pukul 7am.sampai Bedong tunggu Lalok jap..Pukul 7.30 kayuh dgn Lalok ke SP.Dari SP kami kayuh pukul 9 lebikurang..Lewat sikit..biasalah ramai yg kerja malam.Bos aku Azaami pun ikut sama..cayalah..sebelum ni aku pernah kayuh offroad dgn Azaami..panjat bukit x pernah lagi..kayuh jauh2 pun x pernah...so hari ni kita tengok sapa yang kena..Kayuhan ke Butterworth x de masaalah,naik Feri ke Peneng.Kayuhan diteruskan Sampai kaki bukit Relau (Bukit Baru) .Dari sini bermulalah kayuhan yang agak mencabar...member dari peneng turun ikut sini kita panjat.Bagi aku x ada masaalah cuma jarak antara selekoh jauh.sayup je...ada gak member yg krem(paru2)..ada yang jumpa jalan turun je...tau2 jalan ayak hitam..itulah kelebihanya.Sampai kat atas kena ABC pas tu turun p Balik pulau .perut dah lapar...Pukul 2 pm panjat bukit mau tau la...pas makan kami teruskan perjalanan...Ada lagi bukit kena panjat sebelum sampai Feriinggi..6 km je...aku panjat dgn Botak ....kat waterfall Titi Kerawang lepak jap..turun bukit lepak kat Telok Bahang Dam.Kat kawasan ni tempat mat rempit berhati2 kalau kayuh kat sini....Sampai kat Rest House pukul 6.45pm.Malam BBQ...Kari Taro atas...Nasi bereteh...depa kata.aku sapu ja....Hari kedua balik memang laju...sampai diveder pun x nampak..nampak rumah je....Pagi ni semua makan banyak..takut krem...depa kata...Pagi ni aku kayuh ikut geng baju kuning mau tau la....meter kita 35 meter depa baru 25...layan....Sampai Sp Kena Nasi kandar Zubaidah...Aku, Nasir , Laloq.Meneruskan kayuhan ke Gurun...Dari Aman Jaya Ke Gurun kayuh dalam hujan...dugaan....Jumpa lagi .Syok kayuh.... Kat umah Usop..kena nasi lemak.
Depa ni first time naik Ferri.

Atok dgn kawan kita yg krem paru2....kat atas bukit kesayangan.RCT.

Syah...ok bukit ni 6 km je...






Saturday, November 7, 2009

Gunung Jerai...Training. 7.11.09.

Hari ni kayuh p Gunung Jerai...latihan sebelum p Feringgi ride.Hari ni kayuh sorang2 je...dapat gak Quality ride...esko aku akan kayuh dari Gurun ke Feringgi...


Sunday, November 1, 2009

Kayuhan ke Titi Hayun 40km je...01.11.2009.

01.11.2009 Kayuhan ke Titi Hayun dgn org umah.Dah lama x kayuh...Kayuhan hari ni x der masaalah.Aku mcm biasa la kayuh gerek besi...Tunggu gerek baru x sampai lagi.Kat Gunung Jerai member dari SP tgh panjat Gunung..Cikgu Din,Lan Mobil,Saiful & Cikgu...Teringin gak nak panjat Gunung..tapi apa kan daya kena kayuh dgn org umah...Dla perjalanan balik aku jumpa Bad dgn Tat Isa(gerek baru Giant Inova) depa kayuh p Titi Hayun...Elok lah tu Tat pun baru menceburi dunia kayuhan ni...Bertambah lagi ahli RCT.Hari ahad ni nak kayuh dgn member RCT p Feringgi...Kayuh tetap kayuh...