D LANGKAWI 2011.

D LANGKAWI 2011.

Monday, November 9, 2009

D'Feringgi ride.bersama RCT 8/9.11.2009.

Aku memulakan kayuhan dari rumah di Gurun Jaya ke Batu Feringgi jarak hari pertama lebih kurang 120 km dan hari kedua 95 km.Member2 yg lain memulakan kayuhan dari SP.Lalok kayuh dari Bidong dgn aku.Aku keluar rumah pukul 7am.sampai Bedong tunggu Lalok jap..Pukul 7.30 kayuh dgn Lalok ke SP.Dari SP kami kayuh pukul 9 lebikurang..Lewat sikit..biasalah ramai yg kerja malam.Bos aku Azaami pun ikut sama..cayalah..sebelum ni aku pernah kayuh offroad dgn Azaami..panjat bukit x pernah lagi..kayuh jauh2 pun x pernah...so hari ni kita tengok sapa yang kena..Kayuhan ke Butterworth x de masaalah,naik Feri ke Peneng.Kayuhan diteruskan Sampai kaki bukit Relau (Bukit Baru) .Dari sini bermulalah kayuhan yang agak mencabar...member dari peneng turun ikut sini kita panjat.Bagi aku x ada masaalah cuma jarak antara selekoh jauh.sayup je...ada gak member yg krem(paru2)..ada yang jumpa jalan turun je...tau2 jalan ayak hitam..itulah kelebihanya.Sampai kat atas kena ABC pas tu turun p Balik pulau .perut dah lapar...Pukul 2 pm panjat bukit mau tau la...pas makan kami teruskan perjalanan...Ada lagi bukit kena panjat sebelum sampai Feriinggi..6 km je...aku panjat dgn Botak ....kat waterfall Titi Kerawang lepak jap..turun bukit lepak kat Telok Bahang Dam.Kat kawasan ni tempat mat rempit berhati2 kalau kayuh kat sini....Sampai kat Rest House pukul 6.45pm.Malam BBQ...Kari Taro atas...Nasi bereteh...depa kata.aku sapu ja....Hari kedua balik memang laju...sampai diveder pun x nampak..nampak rumah je....Pagi ni semua makan banyak..takut krem...depa kata...Pagi ni aku kayuh ikut geng baju kuning mau tau la....meter kita 35 meter depa baru 25...layan....Sampai Sp Kena Nasi kandar Zubaidah...Aku, Nasir , Laloq.Meneruskan kayuhan ke Gurun...Dari Aman Jaya Ke Gurun kayuh dalam hujan...dugaan....Jumpa lagi .Syok kayuh.... Kat umah Usop..kena nasi lemak.
Depa ni first time naik Ferri.

Atok dgn kawan kita yg krem paru2....kat atas bukit kesayangan.RCT.

Syah...ok bukit ni 6 km je...






No comments:

Post a Comment